چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1403
شناسه خبر:884

لبخند رضایت رییس جمهور ایران پس از سوار شدن بر ماشین زیارتی ها

  • انداز قلم
گزارش

خودروی پاراکس در سه حالت تمام برقی، تمام اسپرت و تمام هیبریدی طراحی شده و در حالت تمام برقی، مانند خودروی برقی عمل می کند .

 

 

 

به گزارش زیارتی ها؛ گزارشی خواندنی و تخصصی از آقای حسین زیارتی سرپرست تیم طراحی خودروی پاراکس کشور

 

تبدیل یک خودروی پراید به یک خودروی هیبریدی، ایده ای بود که توسط شانزده نفر از فارغ التحصیلان رشته های مختلف مکانیک، برق، قدرت، صنایع و نرم افزار در مرکز مکانیک و خودروی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین به انجام رسید. این خودرو که از سال ۹۰ طراحی و توسعه آن آغاز شده، فیس لیفت پراید بعلاوه پیشرانه هیبریدی می باشد.

خودروی هیبریدی پاراکس

 *حسین زیارتی، سرپرست تیم طراحی خودروی پاراکس در تشریح مزیتهای این خودرو می گوید:*

 

سیستم انتقال قدرت و بدنه این خودرو متفاوت و شتاب آن ۵۵ درصد بیشتر از خودروی پراید و مزیت دیگر این خودرو نسبت به موتور بنزینی ۴۰ درصد صرفه جویی در مصرف سوخت است.

 

خودروی پاراکس در سه حالت تمام برقی، تمام اسپرت و تمام هیبریدی طراحی شده و در حالت تمام برقی، مانند خودروی برقی عمل می کند و تنها با انرژی الکتریکی حرکت می کند در این حالت سرعت حرکت این خودرو ۹۰ کیلومتر در ساعت است.

 

در حالت تمام اسپرت هدف افزایش شتاب و سرعت بیشینه به ۲۰۰ کیلومتر در ساعت می رسد و حالت تمام هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی شده است.

 

این خودرو در حالت الکتریکی میتواند با ۳۰ دقیقه شارژ مسافت ۴۰ کیلومتری را طی کند و ازجمله امکانات جانبی این خودرو می توان به سیستم پیشرفته مانیتورینگ و نمایش اطلاعات، سیستم عیب یابی و نمایش خودکار و آنلاین، سیستم امنیتی تشخیص هویت راننده با اثر انگشت، قابلیت ذخیره تمامی اطلاعات خودور، اطلاعات دارای برق ۲۲۰ ولت و سایر امکانات موجود در خودرو های روز دنیا اشاره کرد.

 

این خودرو با وزن ۹۶۰ کیلوگرم به صورت پنج دنده طراحی شده و توانایی حمل ۴ نفر را دارد، بدنه آن از جنس کامپوزیت و سیستم انتقال قدرت آن از نوع موازی جلو محرک است.

خودروی هیبریدی پاراکس به نظر می رسد توسعه چنین فن آوری هایی، یکی از نیازهای جامعه امروزی ما باشد. با توجه به افزایش مصرف سوخت و هزینه های آن و آلودگی روز افزون هوا، توجه بیشتر به مقوله خودروهای پاک و سرمایه گذاری و حمایت از چنین جریاناتی، می تواند علاوه بر تقویت جریان علم، فن آوری و نوآوری از دانشگاه به صنعت ، باعث خودکفایی و جلوگیری از هدر رفت انرژی و سرمایه ملی ما باشد.

 

آرزوی سلامتی و موفقیت برای آقای زیارتی و تیمی ایشان.

 

 

 

 

 

ارسال نظر به عنوان مهمان

نظر شما پس از تایید توسط مدیر سایت به نمایش گذاشته خواهد شد
  • هیچ نظری یافت نشد
تبلیغات شما 1
تبلیغات شما 2

نظر سنجی

به نظر شما برای پیشرفت و اعتلای زیارت نیاز به اقدام در کدام موارد بیشتر احساس می شود؟
به نظر شما برای پیشرفت و اعتلای زیارت نیاز به اقدام در کدام موارد بیشتر احساس می شود؟
شما باید حد اقل یک گزینه را برای رأی انتخاب کنید!